Thursday, September 10, 2009

Salut/Hello!

From violette, vio and vioiv. I spent the summer claying and completed a bunch of bottles of hope. In other words, I got to play around with all kinds of surface techniques, had fun with moulds and stamps, and used up some old canes.

De violette, vio et vioiv. J'ai fimoté tout l'été, le projet principal étant de faire des bouteilles de l'espoir. Ça m'a permi de jouer avec des techniques de surface, d'utiliser mes moules et des étampes, et j'ai aussi travaillé avec de vieilles canes.



It was cool here (Chicoutimi QC) which made it great for claying. Once I finished that project, I made some books. Here is one of them.

Puisque la température a été fraîche tout l'été, le travail avec la pâte a été agréable. Une fois le projet "bouteilles" terminé, j'ai assemblé des livres.

Front cover: devant:



and the back cover. et derière.


Here's hoping that this clayamie blog will have a long and fruitful life!
J'espère que ce blog mettant en vedette les clayamies aura une longue vie fructueuse!

No comments: